Moda szybko się zmienia, ale torebki damskie zawsze pozostają głównym dodatkiem, który pokazuje nasz indywidualny styl. Znane firmy starają się w każdy możliwy sposób urozmaicić asortyment pod względem kształtu i koloru, ponieważ w arsenale każdej kobiety znajduje się kilka toreb o różnych rozmiarach.
Znane marki torebek damskich
Główne trendy 2022 to jasna, zróżnicowana paleta kolorów, różnorodność formatów od najbardziej kompaktowych kopertówek po obszerne, pojemne shopperki, przyjazność dla środowiska. Ponadto można zobaczyć wiele znaków z dziedzictwa lat 90.: materiały dżinsowe i pikowane, łańcuszki, duże błyszczące dodatki, geometryczne kształty szkieletów, nawet na plecakach i siatkach. Do codzienności powróciły torby z draperiami i falbankami. Najbardziej znane marki torebek damskich to:
- Kurt Geiger. Angielska marka, która dziś jest największym europejskim sprzedawcą obuwia z własnymi sklepami i koncesjami w wielu krajach. Firma została założona przez Austriaka Kurta Geigera w latach 60. ubiegłego wieku, który otworzył kilka butików w Londynie. Wspinaczka na szczyt branży modowej rozpoczęła się w latach 90. wraz z pojawieniem się miejskiej kolekcji KG Kurt Geiger. Stopniowo pojawiły się kolejne marki KG, Miss KG i Carvela. Teraz markowe sklepy lub działy są otwarte w Azji, Ameryce i Australii. Skórzany lub tekstylny crossbody Kurt Geiger może towarzyszyć nam dosłownie wszędzie, wyróżnia je rzeczywiste pikowanie, łańcuszek lub cienki pasek oraz oryginalne okucia.
- A+ to marki torebek damskich z Finlandii. Ta marka pewnie utrzymuje się w średnim segmencie cenowym, promując własne zasady tworzenia toreb: grubą teksturowaną skórę, praktyczność i funkcjonalność, harmonijne połączenie z otoczeniem. Torby A+MORE mają zwarty kształt, lakoniczny design, prawie bez ozdobnych detali. To świetna propozycja wpisująca się w dynamiczny rytm miejski, która z powodzeniem łączy się z zestawami w stylu casual, biurowym, podróżniczym, ulicznym.
Ponadczasowe i znane marki torebek
Istnieją też oczywiście znane marki torebek damskich, które są rozpoznawane na całym świecie. To między innymi:
- Hugo. Zasady promocji marki opierają się na gwarancji nienagannej jakości, dzięki czemu produkty skórzane i sztuczne są wyceniane niemal równo. Taki stanowczy stosunek do ich statusu budził kiedyś wątpliwości nabywców, którzy preferowali odpowiedniki włoskie lub francuskie. Jedną z cech marki Hugo jest duże, dominujące logo. Z reguły pozycje Hugo są dość przewidywalne, jednak asortyment torebek stale się poszerza: bagietki, kopertówki, torby na ramię, torby podróżne, torby na zakupy, crossbody, plecaki i wiele innych modeli.
- Amerykańska marka Guess i znane marki torebek tej serii, to przede wszystkim przedmioty codziennego użytku i ekskluzywne. Torebki Guess w dużej mierze kopiują trendy lat 90., na które obecnie jest duże zapotrzebowanie: świeże kolory, pikowane przeszycia, łańcuszki i duże dodatki. Grafiki przypominają tradycje Louisa Vuitona i innych wybitnych mistrzów, ale taki eklektyzm należy teraz prawnie do kategorii wspomnień retro.
- Warte wspomnienia są też torebki amerykańskiej marki Michael Kors. Mocno zadomowiły się w europejskich butikach, ponieważ marka potrafi przewidzieć najpopularniejsze trendy w branży modowej. Jednocześnie z szacunkiem odnosi się do dawnych przykładów zmiennej mody – jego kolekcje łączą skórę i syntetyki, klasykę i motywy uliczne, surowy styl retro. Przeważnie zauważymy tu kolory z palety pastelowej (beż, terakota, liliowy, trawiasty), są modele z rozwiązaniem gradientowym (brzoskwinia, koral, bordo).
Kultowe torebki damskie
Torebka damska już dawno przestała być tylko pojemnikiem na różne przedmioty. Dziś o statusie społecznym właściciela decyduje torebka, a klasyczne modele luksusowych marek stają się opłacalną inwestycją. Jeśli wspominamy kultowe torebki damskie, to najsłynniejszą jest Chanel 2.55. W 2005 roku ten model torebki obchodził swoje 50-lecie. Historia powstania pierwszej torebki damskiej na łańcuszku jest prozaiczna. Kiedy Coco Chanel z sukcesem powróciła do branży modowej w 1954 roku, postanowiła ulepszyć swoją klasyczną torbę o dwie lustrzane litery „C”. Torba posiada rączkę wyłącznie ze względu na wygodę.
Kultowe torebki damskie to też "Baguette" od Fendi, która stała się pierwszą torbą, którą zaczęto nazywać "It bag", czyli torbą - głosem całej epoki mody, pokolenia. Autorstwo należy do wspaniałej Silvii Venturini Fendi, a zabawna nazwa wzięła się od kształtu: mała torebka na ramię mieści się pod pachą równie łatwo, jak markowe francuskie pieczywo.
Polskie marki torebek
Możemy też wyróżnić polskie marki torebek jak Adam Baron. Marka luksusowych toreb i akcesoriów skórzanych założona w 1993 roku przez Adama Barona. Pierwszą torebkę stworzył z myślą o swojej żonie. Produkty sygnowane jego nazwiskiem od ponad 25 lat wykonywane są z wysokiej klasy prawdziwej włoskiej skóry. Tutaj znajdziesz wszelkiego rodzaju torebki damskie – miejskie, wieczorowe, podróżne, na zakupy, a także torby, teczki biznesowe męskie, portmonetki, torby na laptopa itp. Polskie marki torebek to też Alana Skóra Studio. To mała rodzinna pracownia, w której spełniają się marzenia o wyjątkowych, praktycznych i wygodnych torebkach i drobiazgach. Każdy egzemplarz kolekcji damskiej i męskiej szyty jest ręcznie z wysokiej jakości skóry naturalnej, wykonany tradycyjnymi metodami (bez użycia barwników chemicznych). Poszczególne modele można personalizować – usługa ta obejmuje wybór koloru skóry, a także wytłoczenie wybranego napisu.